ΕΡΩΤΗΣΗ Έχω ένα παραδοσιακό πύργο - ξενοδοχείο 9 δωματίων στη Μάνη που απασχολεί μόνο ένα άτομο, το οποίο δεν έχει γνώσεις μαγειρικής. Το μόνο φαγώσιμο που προσφέρουμε είναι τοστ ζαμπόν – τυρί. Αυτό όμως συχνά δημιουργεί παράπονα. Τι άλλο θα μπορούσαμε να προσφέρουμε?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το menu των μικρών ξενοδοχείων, πρέπει να ακολουθεί το συνολικό concept του ξενοδοχείου. Με δεδομένο ότι το ξενοδοχείο σας έχει παραδοσιακό ύφος, και το φαγητό που προσφέρετε (σνακ, ή πρωινό, ή γεύμα ή δείπνο) πρέπει επίσης να αποτελείται από παραδοσιακά πιάτα της περιοχής. Ασφαλώς κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε υψηλό κόστος. Για το λόγο αυτό πρέπει να συνεργαστείτε με τον chef μας, για να δημιουργήσει συνταγές ελεγχόμενου κόστους, εύκολες στην παρασκευή τους, νόστιμες, αξιοπρεπείς και το κυριότερο παραδοσιακές.

ΕΡΩΤΗΣΗ Μπορούν ακόμη να δηλωθούν αυθαίρετες κατασκευές βάση του νόμου 4014/11;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Όχι, η προθεσμία για την υπαγωγή στον νόμο για την τακτοποίηση αυθαίρετων και ημιυπαίθριων χώρων έληξε 31 Μαίου 2013. Εντός των επόμενων ημερών το ΥΠΕΚΑ ολοκληρώνει την επεξεργασία των προτάσεων για το νέο νομοσχέδιο αντιμετώπισης των αυθαιρέτων.

ΕΡΩΤΗΣΗ Έχω ένα παραλιακό ξενοδοχείο 300 κλινών στην Κέρκυρα. Παρότι το ξενοδοχείο έχει υψηλή πληρότητα, το μπαρ δεν έχει καθόλου κίνηση. Πως θα μπορούσαμε να κρατήσουμε τον κόσμο μέσα το βράδυ?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Καλό θα είναι να μάθετε που πηγαίνουν οι πελάτες σας όταν βγαίνουν τα βράδια από το ξενοδοχείο. Έτσι θα εντοπίσετε τους πραγματικούς ανταγωνιστές σας. Στη συνέχεια πρέπει να διαμορφώσετε ένα προϊόν περισσότερο ελκυστικό από τα ανταγωνιστικά και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το επικοινωνήσετε στους πελάτες σας, ώστε να επικρατήσετε σ’ αυτήν την αγορά.

ΕΡΩΤΗΣΗ Έχουμε ενοικιαζόμενα (20 διαμερίσματα) στη Χαλκιδική, που διαθέτουην έναν μικρό κήπο. Θα θέλαμε να προσφέρουμε κάποια προϊόντα δική μας παραγωγής, αλλά δεν θέλουμε να χαλάσουμε τον κήπο που έχουμε. Τι προτείνετε;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ακόμα και τον μικρό σας κήπο, μπορείτε να τον αξιοποιήσετε και παραγωγικά. Ξεκινώντας από την περιοχή που είστε, θα επιλέξετε κάποια οπωροφόρα, τα οποία μπορούν αν ενταχθούν στο υπάρχοντα κήπο, διακριτικά και να παράγουν καρπό από τον οποίο μπορείτε να παράγετε μαρμελάδες, λικέρ κλπ. Εάν υπάρχει χώρος, δημιουργήστε ένα μονοπάτι ανάμεσα στα οπωροφόρα, έτσι ώστε ο επισκέπτης να μπορεί να μπει μέσα στον οπωρώνα και να έχει την εμπειρία του αρώματος και της γεύσης των καρπών. Τότε, θα έχετε δημιουργήσει κάτι εξαιρετικό για τον ξενώνα σας. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με έναν μικρό λαχανόκηπο. Δεν χρειάζεται να παράγετε μεγάλες ποσότητες, αλλά να μπορεί ο επισκέπτης να έχει πρόσβαση σε αυτόν και να συμμετέχει στις απλές εργασίες όπως τη συλλογή των λαχανικών.

ΕΡΩΤΗΣΗ Έχουμε ένα μικρό ξενοδοχείο πόλης διαρκούς λειτουργίας και θέλω να αλλάξω την εικόνα κάποιων σημείων του lobby, χωρίς μαστόρους και ακαταστασία. Πως μπορώ να το κανω?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Σε λίγο χρόνο και χωρίς να ενοχληθεί η λειτουργία του ξενοδοχείου σας, η διακοσμήτρια με την οποία συνεργαζόμαστε μπορεί να κάνει εντυπωσιακή ζωγραφική ανακαίνιση σε ταβάνια, πατώματα και τοίχους, είτε μέσα, είτε και στους εξωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου σας.

ΕΡΩΤΗΣΗ Έχουμε ένα εποχιακό ξενοδοχείο στη Μύκονο. Ενώ Ιούλιο και Αύγουστο έχουμε 100% πληρότητα, ορισμένοι πελάτες δεν έρχονται με αποτέλεσμα να χάνουμε δωμάτια. Πέρυσι κάναμε περίπου 10% overbooking αλλά αντιμετωπίσαμε πολύ μεγάλα προβλήματα. Υπάρχει κάποιο άριστο επίπεδο overbooking να μας προτείνετε?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ένα ξενοδοχείο για να αντιμετωπίσει τις non show arrivals μπορεί να κάνει ένα overbooking έως 3%. Όμως πρέπει να έχει ετοιμάσει τον τρόπο διαχείρισης των αφίξεων που δεν θα βρουν διαθέσιμο δωμάτιο και υπάρχουν πολλές μέθοδοι γι αυτό. Επίσης το θέμα της εξασφάλισης πληρότητας 100% σε περιόδους υψηλής ζήτησης, εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, διότι οι ημερομηνίες αφιξαναχωρήσεων δημιουργούν κενά στο πλάνο κρατήσεων, ανεξάρτητα από την πληρότητα του software που χρησιμοποιείται. Η διαχείριση των κρατήσεων ειδικά σε περιόδους υψηλής ζήτησης απαιτεί ειδικό σχεδιασμό.

ΕΡΩΤΗΣΗ Τι αλλάζει με το Ειδικό Χωροταξικό για τον Τουρισμό ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Δίνεται ιδιαίτερο βάρος στους οργανωμένους χώρους υποδοχής τουριστικών δραστηριοτήτων, ακόμα και σε προστατευόμενες περιοχές Natura, προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και αύξηση της αρτιότητας από 15 στα 20 στρέμματα στις εκτός σχεδίου αναπτυγμένες αλλά και αναπτυσσόμενες περιοχές. Επίσης στα νησιά με επιφάνεια μεγαλύτερη των 70 τετρ.χλμ. επιτρέπεται η χωροθέτηση οργανωμένων υποδοχέων με ανώτατο μικτό συντελεστή δόμησης 0,05. Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει για Κρήτη, Ρόδο, Εύβοια, Κέρκυρα. Για έκταση από 300 – 2.000 στρέμματα τα ο ΑΜΣΔ ορίζεται 0,05.Για έκταση από 2.000- 4.000 ο ΑΜΣΔ είναι 0,03 ενώ για το υπόλοιπο της έκτασης ο ΑΜΣΔ είναι 0,01.

ΕΡΩΤΗΣΗ Στο ξενοδοχείο μου απασχολώ έμπειρο γενικό διευθυντή. Τι επιπλέον μπορεί να προσφέρει η PHD?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Φιλοσοφία μας είναι ότι το καλό μπορεί να γίνει καλύτερο. Η PHD δεν είναι ανταγωνιστική με τον γενικό διευθυντή και τα στελέχη του ξενοδοχείου. Αντίθετα θα επιδιώξει τη συνεργασία μαζί τους με στόχο την βέλτιστη λειτουργία της επιχείρησης. Με λίγα λόγια, η PHD μπορεί να σας αυξήσει το οικονομικό σας αποτέλεσμα.

ΕΡΩΤΗΣΗ Ξενοδοχειακή μονάδα που θέλει να παρέχει δωρεάν υπηρεσίες σε πελάτες της οφείλει να εκδίδει στοιχείο αυτοπαράδοσης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ξενοδοχειακή επιχείρηση που παρέχει δωρεάν δωμάτια και υπηρεσίες σε πελάτες της, έχει υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στην κανονική τους αξία, σύμφωνα με το 1001675/1140/247/Β0014/16-5-2006, για τις πράξεις αυτές πρέπει να εκδίδεται απόδειξη αυτοπαράδοσης ή άλλο στοιχείο αξίας, εφόσον κατά την έκδοσή του αναγράφεται η ένδειξη «απόδειξη αυτοπαράδοσης», βάσει του αρ. 8 παρ. 12 του ΚΦΑΣ.

ΕΡΩΤΗΣΗ Έχω ένα μικρό ξενοδοχείο πάνω στην Καλντέρα στη Σαντορίνη. Παρότι η θέση του ξενοδοχείου είναι άριστη και το ξενοδοχείο είναι καλά συντηρημένο, οι κρατήσεις είναι μέτριες. Ορισμένοι φίλοι μου λένε ότι οι τιμές μου είναι ψηλές. 800 € το δίκλινο με πρωινό είναι πολλά για φουλ σίζον?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Το θέμα στο οποίο αναφέρεστε είναι λίγο διαφορετικό από τον τρόπο που το θέσατε. Το ζητούμενο δεν είναι μόνο η τιμή αλλά και ικανοποιητικές πληρότητες με αυτή τη τιμή. Ο συνεργάτης μας στην Σαντορίνη μας ενημέρωσε ότι μπορείτε να επιτύχετε τέτοιου επιπέδου τιμές, αν προσφέρετε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες (υπηρεσία μπάτλερ, limo transfer, πολυτελείς εγκαταστάσεις κλπ). Θα χρειαστεί επιπλέον στοχευμένη προώθηση των πωλήσεών σας, για να πετύχετε ικανοποιητική πληρότητα.

ΕΡΩΤΗΣΗ Ένα πρόβλημα του ξενοδοχείου μου (σε επαρχιακή πόλη της Θεσσαλίας), είναι οι περιορισμένοι του χώροι. Πως μπορώ να τον μεγαλώσω? Σκέφτομαι τους καθρέφτες.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τους καθρέφτες σε ξενοδοχείο πόλης αποτελεί η ζωγραφική της οφθαλμαπάτης. Δίνει βάθος και ύψος στο χώρο και διαμορφώνει την ατμόσφαιρα που επιθυμούμε (για παράδειγμα ατμόσφαιρα εξοχής).

ΕΡΩΤΗΣΗ Έχουμε ένα ξενοδοχείο 130 κλινών στα Επτάνησα. Συνεργάζομαι με ένα αξιόπιστο τουριστικό γραφείο στο οποίο δίνω το 90% του ξενοδοχείου. Είναι σωστή πολιτική ή πρέπει να συνεράζομαι με περισσότερα γραφεία?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Το 90% δημιουργεί σημαντικούς κινδύνους, διότι αν το γραφείο αυτό παρουσιάσει πρόβλημα στις πληρωμές του θα βρεθείτε εκτεθειμένοι οικονομικά. Καλό είναι να μειώσετε σταδιακά αυτό το ποσοστό και να επιζητήσετε συνεργασίες και με άλλα τουριστικά γραφεία. Βέβαια, το ιδανικό είναι να αυξήσετε και το ποσοστό μεμονωμένων πελατών απέναντι στων πρακτορειακών.

ΕΡΩΤΗΣΗ Θέλω να δώσω στο σαλόνι του ξενοδοχείου μου την αίσθηση της πολυτελείας, χωρίς να επιβαρυνθώ με υψηλό κόστος. Έχετε κάποια πρόταση?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Με την χρήση φύλλων χρυσού, ασημιού και χαλκού, μπορούμε να μετατρέψουμε ένα παλιό ή φτηνό αντικείμενο η έπιπλο, σε εντυπωσιακά πολυτελές.

ΕΡΩΤΗΣΗ Ξενοδοχείο το οποίο είχε υποχρέωση τήρησης πρόσθετου βιβλίου πελατών (πόρτας), τι πρέπει να τηρεί βάσει του νέου κώδικα φορολογικής απεικόνισης συναλλαγών (ΚΦΑΣ);

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Οι εκμεταλλευτές χώρου διαμονής ή φιλοξενίας που τηρούσαν πρόσθετο βιβλίο πελατών (πόρτας) υποχρεούνται πλέον να παρέχουν ασφαλείς πληροφορίες για τις συναλλαγές τους μέχρι την έκδοση του στοιχείου, για το οποίο έχουν υποχρεώσει, όπου και αναγράφουν τα στοιχεία του πελάτη. Με την ερμηνευτική εγκύκλιο 1004/2013, διευκρινίστηκε ότι εκμεταλλευτής χώρου διαμονής ή φιλοξενίας θεωρείται, -Το ξενοδοχείο, -Ο ξενώνας, -Τα επιπλωμένα διαμερίσματα και οικίες, -Ο εκμεταλλευτής κάμπινγκ, -Ο οίκος ευγηρίας, κλπ Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 14 του άρθρου 6 του ΚΦΑΣ το στοιχείο εκδίδεται με την ολοκλήρωση της παροχής υπηρεσίας η καταχώρηση των πληροφοριών αυτών στα χειρόγραφα θεωρημένα έντυπα ή η ασφαλής εισαγωγή αυτών, επί μηχανογραφικής τήρησης, μέσω Η/Υ με την χρήση ειδικών ασφαλών φορολογικών διατάξεων σήμανσης, γίνεται με την έναρξη της παροχής υπηρεσίας, με εξαίρεση τον χρόνο λήξης της παροχής, ο οποίος μπορεί να καταχωρείται με την ολοκλήρωσή αυτής. Σε περίπτωση που το στοιχείο εκδίδεται αμέσως (με την έναρξη της παροχής υπηρεσίας) δεν απαιτείται η καταχώριση των πληροφοριών αυτών. Τα έντυπα καταχώρισης των πληροφοριών αυτών θεωρούνται στη ΔΟΥ με Κωδικό Taxis «332» και περιγραφή «ΕΝΤΥΠΑ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡ. 23 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 4».

ΕΡΩΤΗΣΗ Ξενοδοχείο έχει υποχρέωση έκδοσης απόδειξης λιανικής πώλησης από φορολογική ταμειακή μηχανή για τα πρωινά που παρέχει στους πελάτες της;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Εφόσον ο εκμεταλλευτής ξενοδοχείου παρέχει πακέτο υπηρεσιών προς τους πελάτες (εκμίσθωση υπνοδωματίου και παροχή συγχρόνως άλλων αγαθών), ανεξάρτητα από την ιδιότητα του πελάτη (επιτηδευματίας ή ιδιώτης), εκδίδει διπλότυπη Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών και κατά συνέπεια δεν υπάρχει υποχρέωση έκδοσης απόδειξης λιανικής πώλησης από φορολογική ταμειακή μηχανή, εφόσον όλα αυτά περιλαμβάνονται στο πακέτο, με προϋπόθεση να έχει γίνει η σχετική παρατήρηση στο τηρούμενο βιβλίο πελατών (πόρτας) για τις περιλαμβανόμενες στο πακέτο υπηρεσίες και αγαθά. Σχετικές εγκύκλιοι που ισχύουν 1045354/440/0015/ΠΟΛ.1151/5-7-1990, 1107611/792/0015/26-8-1993 και 1059417/461/0015/13-72006.

ΕΡΩΤΗΣΗ Πώς γίνεται ο διαχωρισμός ΦΠΑ στους επιμέρους συντελεστές στις περιπτώσεις διαμονής πελατών με το σύστημα all inclusive και οι οποίοι πληρώνουν μια ενιαία τιμή;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και τα λοιπά καταλύματα η εστίαση υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ (23%) από 1-9-2011, ενώ οι υπηρεσίες διαμονής υπάγονται στον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (6,5%) από 1-1-11. Σε περίπτωση που οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις παρέχουν υπηρεσίες διαμονής και εστίασης ή άλλες υπηρεσίες έναντι ενιαίας τιμής, υπό την προϋπόθεση ότι ο διαχωρισμός στους επιμέρους συντελεστές δεν είναι εφικτός, έχει γίνει δεκτό σύμφωνα με την ΠΟΛ. 1182/26-08-2011, ότι η διάκριση κατά συντελεστή φόρου από 1-9-2011 να γίνεται ως εξής, Διαμονή με πρωινό: 5% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, για το πρωινό, Διαμονή με ημιδιατροφή: 15% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, για το πρωινό και το γεύμα ή δείπνο, Διαμονή με πρωινό και δύο γεύματα (Full board): 25% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, για το πρωινό και τα δύο γεύματα, Διαμονή με το σύστημα all inclusive: 30% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό Συντελεστή ΦΠΑ ως αντιπαροχή για τις υπηρεσίες εστίασης, για τις καταναλώσεις αλκοολούχων ή μη ποτών και για τις λοιπές παροχές που περιλαμβάνει το πακέτο.

ΕΡΩΤΗΣΗ Ποια είναι η διαδικασία αδειοδότησης τουριστικών εγκαταστάσεων (που κατατάσσονται στο σύστημα των αστέρων);

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 1.Έκδοση προκαταρκτικής περιβαλλοντικής εκτίμησης και αξιολόγησης. 2.Έγκριση καταλληλότητας οικοπέδου. 3.Έγκριση περιβαλλοντικών όρων. 4.Έγκριση Αρχιτεκτονικής Μελέτης-Σχεδίων. 5.Οικοδομική Άδεια. 6.Άδεια Λειτουργίας. Οι παραπάνω εγκρίσεις- άδειες πρέπει να εκδοθούν με την αναγραφόμενη σειρά, με εξαίρεση την έγκριση περιβαλλοντικών όρων, ο φάκελος της οποίας μπορεί να υποβάλλεται ταυτόχρονα με το φάκελο για την έγκριση καταλληλότητας οικοπέδου.

ΕΡΩΤΗΣΗ Γιατί τα Δελτία Τύπου που στέλνω δεν δημοσιεύονται από τα Μέσα Ενημέρωσης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που ένα δελτίο τύπου δεν φθάνει πάντα το στόχο του. Αν για παράδειγμα, το περιεχόμενό του είναι διαφημιστικό τότε τα ΜΜΕ δεν το δημοσιεύουν. Επίσης αν δεν είναι ευκρινές το μήνυμά του. Επιπλέον οι δημοσιογράφοι και συντάκτες των Μέσων Ενημέρωσης «βομβαρδίζονται» καθημερινά από Δελτία Τύπου και για να τους κινήσει κάποιο από αυτά το ενδιαφέρον θα πρέπει να εμπεριέχει κάποια είδηση. Ακόμα η λανθασμένη σύνταξη και ορθογραφία, μπορούν να αποτελέσουν εμπόδια στην προώθηση ενός δελτίου τύπου.

ΕΡΩΤΗΣΗ Σύντομα ολοκληρώνεται η κατασκευή των κτιρίων και θα πρέπει να επιληφθούμε την διαμόρφωση των εξωτερικών χώρων του ξενοδοχείου (στην Κέρκυρα) Tι περιλαμβάνει μια μελέτη αρχιτεκτονικής τοπίου για το περιβάλλοντα χώρο ενός ξενοδοχείου; Μία μελέτη διαμόρφωσης περιβάλλοντα χώρου, για ένα ξενοδοχείο, περιλαμβάνει δύο έως τρία στάδια: Την προμελέτη, την οριστική μελέτη και τη μελέτη εφαρμογής. Κάθε στάδιο αποτελείται από Σχέδια και Τεύχη με φωτογραφική αποτύπωση, προμετρήσεις κλπ. Τα σχέδια που εκπονούνται κατά τη διάρκεια της μελέτης είναι τα παρακάτω: -Σχέδιο Γενικής Διάταξης, -Σχέδιο χάραξης, -Σχέδια Φύτευσης, -Σχέδιο Φωτισμού, -Σχέδια Υποδομών Άρδευσης και -Σχέδια Κατασκευαστικών Λεπτομερειών

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Όλα δίνονται σε έντυπη μορφή. Για να οριστικοποιηθεί ένα σχέδιο, θα πρέπει να συναντηθούμε με τον ενδιαφερόμενο επιχειρηματία και να συζητήσουμε πάνω στην πρότασή μας, ώστε να καταλήξουμε από κοινού, για τη βέλτιστη λύση. Λαμβάνοντας υπ’ όψη τις ανάγκες της επιχείρησης και τις απαιτήσεις του πελάτη, σχεδιάζουμε για τον άνθρωπο, γιατί πιστεύουμε ότι πρωταγωνιστής στον υπαίθριο χώρο ενός ξενοδοχείου είναι πάντοτε ο άνθρωπος.